Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści

treść

Zapytanie ofertowe

31-07-2013


Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej w celu zbadania oferty rynkowej oraz oszacowania wartości zamówienia, zaprasza do przesyłania ofert, zgodnie ze Wstępnym Opisem Zamówienia zamieszczonym poniżej (załącznik 1), dotyczących usługi pt. „Zaprojektowanie i utrzymanie kwestionariusza internetowego na potrzeby przeprowadzenia konsultacji społecznych w celu opracowania na etapie przedlegislacyjnym Białej Księgi do projektu ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów”.
Zamawiający:
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa

Termin nadsyłania ofert (mailowo na adres sekretariat.ddp@mpips.gov.pl wpisując w temacie maila: „Kwestionariusz internetowy”): 17 sierpnia 2013 r. do godziny 20:00.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Termin wykonania usługi: 14 dni
Kryterium oceny:
1) cena 80 %
2) doświadczenie 20%
Wymagania wobec Wykonawcy: doświadczenie w zakresie realizacji stron internetowych.
W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z właściwymi Oferentami w celu uzupełnienia lub doprecyzowania ofert. Zamawiający zastrzega sobie również prawo do odpowiedzi tylko na wybraną ofertę oraz negocjacji warunków po wyborze oferty. Informujemy, że zawieramy umowy na podstawie wzorów umów stosowanych w Ministerstwie.


Załącznik 1
WSTĘPNY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
I. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem rozeznania rynku jest usługa polegająca na zaprojektowaniu, wdrożeniu oraz utrzymaniu strony internetowej, na której respondenci (internauci) – wypełniając kwestionariusz - będą mogli wyrazić opinię na temat regulacji wykonywania zawodu psychologa oraz jej zakresu. Link do tej strony zostanie umieszczony na stronie internetowej Departamentu Dialogu i Partnerstwa Społecznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (www.dialog.gov.pl). Baza danych zawierająca odpowiedzi respondentów (internautów), zostanie przekazana Zamawiającemu przez Wykonawcę w terminie 1 tygodnia po zakończeniu konsultacji społecznych. 
II. Założenia ogólne
Za pośrednictwem strony internetowej, na której zamieszczony będzie kwestionariusz, zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne w celu opracowania na etapie przedlegislacyjnym Białej Księgi do projektu ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów.
A. Opis kwestionariusza
1. Kwestionariusz internetowy będzie składać się z pytań otwartych i zamkniętych w liczbie od 30 do 50, które zostaną dostarczone Wykonawcy przez Zamawiającego.
2. Kwestionariusz internetowy będzie aktywny przez 2 (dwa) miesiące. Data (dzień i godzina) aktywacji kwestionariusza oraz jego dezaktywacji będzie wskazana przez Zamawiającego w terminie późniejszym. Informacja o terminie, w którym możliwe będzie jego wypełnienie i wysłanie zaznaczonych odpowiedzi zostanie zamieszczona w zakładce „Informacje ogólne”.
3. Przynależność respondenta (internauty) do jednej z trzech grup wymienionych w pierwszym pytaniu, będzie determinowała to, na jakie pytania będzie mógł on odpowiedzieć. Wybór danej grupy spowoduje, że pytania dla niej nie przewidziane będą dla respondenta (internauty)  nieaktywne, to znaczy będzie on je widział, lecz nie będzie mógł zaznaczyć żadnej odpowiedzi. Informacje o odesłaniach znajdują się w treści kwestionariusza.
4. Respondent (internauta) może wypełnić kwestionariusz tylko jeden raz. Za wypełnienie kwestionariusza należy uznać wciśnięcie klawisza „Wyślij”, który będzie się znajdował pod ostatnim pytaniem i spowoduje zapisanie wszystkich zaznaczonych odpowiedzi w bazie danych.
5. Do momentu wciśnięcia przez respondenta (internautę) klawisza „Wyślij”, znajdującego się pod ostatnim pytaniem kwestionariusza, możliwe jest dokonywanie zmiany zaznaczonych odpowiedzi.
6. W każdym pytaniu respondent (internauta) może zaznaczyć tylko jedną odpowiedź.
7. Szablon kwestionariusza musi posiadać dodatkowe pola przy pytaniach otwartych pozwalające na napisanie tekstu składającego się z maksimum 600 znaków (bez spacji).
8. Odpowiedzi respondentów (internautów) będą ujmowane w 3 kategorie, które będą odpowiadały ich przynależności do grup wymienionych w pierwszym pytaniu kwestionariusza. Dla odpowiedzi na pytania zamknięte w ramach każdej z tych grup Wykonawca utworzy bazę danych pozwalającą na prowadzenie statystyk w celu opracowania wyników konsultacji społecznych.
9. Po zakończeniu konsultacji społecznych, Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie jednego tygodnia od zakończenia konsultacji społecznych w formie elektronicznej i papierowej bazę danych zawierającą pogrupowane odpowiedzi respondentów (internautów) zaznaczone podczas wypełniania kwestionariusza oraz dane, o których mowa w punkcie II.C.2.c) na adres:

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Dane w formie elektronicznej muszą być zapisane w postaci plików .xls, aby mogły zostać poddane statystycznej analizie danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego EXCEL.
B. Wymagania techniczne
1. Wykonawca odpowiada za zaprojektowanie, wdrożenie oraz utrzymanie (hosting) w terminie wskazanym przez Zamawiającego internetowego kwestionariusza. Zamawiający przewiduje utrzymanie strony przez okres 2 (dwóch) miesięcy od dnia rozpoczęcia procesu konsultacji społecznych za pośrednictwem internetowego kwestionariusza. Data aktywacji usługi oraz jej zakończenia będzie wskazana przez Zamawiającego w terminie późniejszym.
2. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu projekt graficzny kwestionariusza do akceptacji a następnie link do wersji finalnej, który będzie umieszczony na stronach Departamentu Dialogu i Partnerstwa Społecznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (www.dialog.gov.pl).
3. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć wersję testową kwestionariusza na minimum 2 tygodnie przed datą jego wdrożenia. Wykonawca wprowadzi zgłoszone przez Zamawiającego uwagi w terminie 3 dni.
4. System, na którym oparte będą konsultacje społeczne, powinien być niezawodny (gwarantować wiarygodność wyników) oraz musi zapewnić dostęp dla anonimowych użytkowników.
5. System musi zapewniać poprawne wyświetlanie treści pytań przy użyciu ogólnie dostępnych i darmowych sterowników. W przypadku, gdy użytkownik nie będzie posiadał sterowników system powinien wyświetlić odpowiedni komunikat z krótką informacją oraz linkiem do oficjalnego i bezpiecznego źródła tych sterowników.
6. Wykonawca utworzy na potrzeby Zamawiającego konto użytkownika z dostępem do zaplecza strony (w tym do wyników cząstkowych oraz danych o odwiedzalności) w celu aktualizacji treści, wglądu i zarządzania statystykami.
7. Wykonawca zapewni odpowiedni transfer w ramach serwera, umożliwiający w tym samym czasie wypełnianie kwestionariusza przez minimum 30 użytkowników. W tej sytuacji czas ładowania strony formularza nie może być dłuższy niż 2 sekundy dla każdego z użytkowników.
8. Wykonawca zapewni zgodność z obowiązującymi standardami W3C (w tym CSS).
9. W ramach zgodności z obowiązującymi standardami wykonawca zapewni kodowanie znaków stron w postaci Unicode UTF-8 wersja 3.0.
10. Strona, zawierająca kwestionariusz musi spełniać założenia dostępności dla osób niepełnosprawnych – standard WCAG 2.0.
11. Wykonawca zapewni poprawne wyświetlanie kwestionariusza dla przeglądarek: Internet Explorer (od wersji 6.0 w górę), Firefox (od 2.0 w górę), Opera (od 8.0 w górę), Chrome (od 1.0 w górę), Safari (od 1.0 w górę).
12. Graficzny interfejs kwestionariusza ma być prosty, przejrzysty oraz spójny z grafiką strony internetowej Departamentu Dialogu i Partnerstwa Społecznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
13. Szablon strony musi zapewniać możliwość dodania minimum dwóch dodatkowych zakładek: „Informacje ogólne”, „Kontakt”.
C. Bezpieczeństwo i wiarygodność wyników
1. Wykonawca zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa internetowego kwestionariusza wobec zagrożeń związanych z próbami zablokowania strony, oszustw lub nieuprawnionego dostępu do odpowiedzi kwestionariuszy przez osoby anonimowe.
2. Wykonawca zapewni jak najwyższy stopień zabezpieczeń związanych z uniemożliwieniem oddawania głosu wielokrotnie przez tego samego użytkownika poprzez zastosowanie następujących mechanizmów i zabezpieczeń:
a) Za każdym razem po zakończeniu wypełnienia kwestionariusza, wyświetlany będzie przez system komunikat: „Dziękujemy za wypełnienie kwestionariusza”.
b) Rejestrowanie odpowiedzi każdego z wypełnionych kwestionariuszy poprzez narzędzia: Cookies, IP, Captcha, plik flash.
c) W celu uniknięcia wykluczenia z wypełnienia kwestionariusza w sytuacji gdy kilka komputerów ma nadany jeden numer IP, Wykonawca stworzy narzędzie listy, uzupełnianej w czasie rzeczywistym, która będzie rejestrować odpowiedzi kwestionariusza w podziale na:
i. numer IP,
ii. nazwę przeglądarki z której oddano głos,
iii. rozdzielczość ekranu komputera, z którego oddano głos,
iv. system operacyjny komputera, z którego oddano głos,
v. dokładną datę i godzinę (do sekundy włącznie w formie: rrrr-mm-dd-gg-min-sek) wypełnienia kwestionariusza,
d) Narzędzie musi zawierać opcję eksportu danych przez Zamawiającego w postaci plików .xls. Eksport danych musi być możliwy zarówno w czasie trwania konsultacji społecznych, jak i po ich zakończeniu.
3. Wykonawca zobowiązuje się do stałego monitorowania stanu kwestionariusza, gromadzenia danych związanych z adresami IP, z których oddano głosy, a także bieżącego raportowania na żądanie Zamawiającego o stanie technicznym internetowego kwestionariusza.
4. Kwestionariusz powinien spełniać wymogi Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, Dz. U. 2012, poz. 526.
5. Na stronie z kwestionariuszem należy zamieścić informację o "Polityce prywatności".
6. Kwestionariusz musi być wykonany zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, to znaczy nie może zawierać luk umożliwiających nieuprawniony dostęp do zawartości serwera czy umożliwiających wykonywanie nieautoryzowanych poleceń/kodu. W kodzie stron nie mogą pojawić się jawnie adresy e-mailowe.
7. Opis przedmiotu zamówienia musi spełniać wymagania wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych czyli posiadać odpowiednie obostrzenia dotyczące uwierzytelniania użytkowników.
8. Twórca kwestionariusza powinien udzielić gwarancji na czas usługi oraz zobowiązać się do aktualizacji systemu pod względem bezpieczeństwa kodu. Czynność tę  powinien wykonywać okresowo lub na żądanie Zamawiającego, celem zapobieżenia sytuacjom wpływającym negatywnie na wizerunek publiczny Zamawiającego.
9. Wykonawca zobowiązuje się do udostępnienia danych teleadresowych do pracownika, który z ramienia Wykonawcy będzie odpowiedzialny za sprawy techniczne (m.in. dodawanie lub aktualizacja treści na stronie kwestionariusza) i kontakt z przedstawicielami Ministerstwa Pracy i Partnerstwa Społecznego.
III. Hosting i utrzymanie strony internetowej, na której będzie wypełniany kwestionariusz
1. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia niezawodności, nieprzerwanej dostępności i wydajności systemu oraz baz danych, która będzie gwarantować dostępność i poprawną pracę kwestionariuszy od dnia ich uruchomienia do końca trwania umowy. Wykonawca zapewnieni minimum cotygodniowe przeglądy systemu oraz instalację niezbędnych aktualizacji oprogramowania oraz optymalizację w celu umożliwienia prawidłowego i bezpiecznego działania stron.
2. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego usunięcia awarii lub nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania strony internetowej w okresie jej utrzymania.
3. Wykonawca zapewnieni infrastrukturę techniczną (serwer, łącza, oprogramowanie), która umożliwi bezproblemowe korzystanie z każdego kwestionariusza co najmniej 30 Użytkownikom w tym samym czasie. W tej sytuacji czas ładowania strony formularza nie może być dłuższy niż 2 sekundy dla każdego z użytkowników.
4. Wykonawca zobowiązuje się do tworzenia kopii zapasowych kwestionariuszy pozwalających na przywrócenie ich prawidłowej pracy w sytuacji awarii, katastrofy lub uszkodzenia. Wykonawca zapewni wykonywanie codziennych kopii bezpieczeństwa (Zamawiający dopuszcza kopie przyrostowe) i sprawdzi ich użyteczność do przywracania systemu po awarii. Nie rzadziej jak raz na dwa tygodnie Wykonawca wykona pełną kopię zapasową. Wykonawca zapewni w razie konieczności przywracanie kwestionariuszy po awarii z kopii bezpieczeństwa oraz niezwłocznie powiadomi o zaistniałej sytuacji Zamawiającego.
5. Wykonawca zapewni monitorowanie kwestionariuszy, w tym regularne sprawdzanie, za pomocą oprogramowania antywirusowego, zawartości kwestionariuszy w celu wykrycia i usunięcia szkodliwego oprogramowania. Nieprawidłowości w funkcjonowaniu kwestionariuszy wykryte przez Wykonawcę, jak i zgłaszane przez Zamawiającego będą niezwłocznie usuwane przez Wykonawcę, w ramach gwarancji przez okres trwania umowy.
6. Wykonawca zapewni integralności i poufności danych, w tym danych osobowych zarejestrowanych Użytkowników.
7. Zamawiający nie planuje utrzymywania serwisu w ramach własnych zasobów, lecz w ramach zasobów Wykonawcy. Utrzymywanie ma dotyczyć zarówno sprzętu, na którym serwis będzie zainstalowany, jak i infrastruktury sieciowej i dostępu do Internetu. Zamawiający nie planuje również zakupu narzędzi wykorzystywanych do utrzymywania serwisu, tj. baz danych, serwera, aplikacji, systemu operacyjnego. Koszt utrzymania tych licencji musi zawierać się w ramach oferty świadczenia usługi hostingowej.
8. Technologia, która zostanie wykorzystana do budowy kwestionariuszy musi charakteryzować się następującymi możliwościami i cechami:
a) Automatyczną archiwizacją danych,
b) Bezpieczną dostępnością dla Użytkowników zewnętrznych,
c) Niezawodnym, automatycznym systemem archiwizowania i tworzeniem kopii na nośnikach zewnętrznych,
d) Zapewnieniem nadzoru administratorskiego nad prawidłowością pracy serwerów, monitorowaniem dostępności łącza internetowego i szybką reakcję na wypadek awarii lub ataku hakerskiego. W przypadku ataku hakerskiego Wykonawca zabezpieczy wszelkie logi i udostępni je na żądanie Zamawiającego.
IV. Postanowienia dodatkowe
Przekazanie przez Wykonawcę bazy danych, jest jednoznaczne z przeniesieniem na Zamawiającego majątkowych praw autorskich na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.), bez ograniczeń co do czasu i ilości. Wykonawca przenosi na Zamawiającego prawo do wykonywania zależnego prawa autorskiego. Wykonawca przenosi na Zamawiającego własność nośników, na których utrwalono bazę danych i przekazano ją Zamawiającemu.

 

do góry Ostatnia modyfikacja: 21-04-2022
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ideo Realizacja: 
CMS Edito  Powered by: