Przejdź do menu głównego | Przejdź do podmenu | Przejdź do treści
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego informuje, że od stycznia 2008 r. wszystkie wnioski o desygnowanie mediatora kierowane do Ministra Pracy i Polityki Społecznej – zgodnie z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych (Dz. U. nr 55, poz. 236, ze zm.), są rejestrowane w Systemie Monitorowania Sporów Zbiorowych, będącym bazą danych obsługiwaną i administrowaną przez Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego.
Obecnie zgodnie z projektem Elektronicznej Platformy Usług Publicznych (ePUAP) pojawiła się możliwość elektronicznej rejestracji wniosków o wyznaczenie mediatora. Elektroniczna rejestracja wniosków pozwala na szybki kontakt „online” z ministerstwem, dzięki czemu zainteresowane strony sporu otrzymują drogą internetową informację na temat rozpatrywanego wniosku, co w znacznym stopniu ułatwi i przyspieszy wzajemną komunikację. Internetowe składanie wniosku ma również na celu pełniejsze przygotowanie wskazanego mediatora do postępowania mediacyjnego.
Dostęp do elektronicznej wersji złożonego wniosku jest możliwy po wpisaniu w przeglądarkę internetową adresu dostępu do bazy danych o sporach zbiorowych .
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego